پس از بازگشت طالبان به افغانستان، مثلثی تلاش دارند تاجیکان را به سوی داعششدن سوق بدهند. این مثلث عبارت از داعش، طالب و آمریکا است. شاید بپرسید از چه طریقی؟ من میگویم از راه «برچسبزنی». در ماههای اخیر، همهی ما شاهدیم که از داعش و طالب شروع تا نهادهای تحقیقاتی ایالات متحده، همه تلاش دارند که تاجیکان را با داعش پیوند بدهند. داعش، عامل حملهی انتحاری در قندهار را که یک ازبکستانی بود، تاجیک معرفی کرد. طالب هم از میان تمام داعشیهایی که زندانیاند، فقط چهرهی تاجیکتبارهای آنان را رسانهای میسازد. نهادهای تحقیقاتی آمریکا نیز پیهم هشدار میدهند که