حسن کاظمی قمی، نماینده ایران برای افغانستان میگوید که استقبال کشورش از ملا برادر، معاون رئیسالوزرای طالبان، ابراز «برادری» جمهوری اسلامی نسبت به «ملت افغانستان» بود. ملا برادر روز جمعه، ۱۹ عقرب، پس از یک سفر یک هفتهای به ایران به کابل بازگشت. نماینده رئيسجمهور ایران برای افغانستان در شبکه اجتماعی اکس در واکنش به این سفر نوشته است: «آنچه ایران در سفر هیئت اقتصادی به سرپرستی ملا برادر اثبات نمود، در یک کلمه به عنوان یک همسایه و عضوی از مجموعه منطقه ابراز برادری نسبت به ملت افغانستان بود تا در گذر از “تحریمها و تحدیدها” ظالمانه و