نیکولاس کی، نماینده پیشین ملکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان، گفته است که با توجه به وضعیت جاری در کشور، طالبان، دیر باقی نخواهند ماند. نماینده پیشین ملکی ناتو، در گفتوگو با صدای امریکا که روز شنبه، ۱۳ جوزا، نشر شد، گفته است که آنچه این گروه انجام میدهد یک فاجعه است و نمیتوانند ادامه دهند. وی افزوده است: «من از ۴۸ سال به اینسو هرازگاهی به افغانستان سفر میکنم و تغییرات زیادی در آن کشور دیدهام، هیچ چیز پایدار نیست و من دلیلی برای ادامه رژیم طالبان نمیبینم.» کی، از حامیان بینالمللی مخالفان طالبان