مجله تحلیلی دیپلومات در گزارشی تازه با عنوان «انتخاب شکست» تأکید کرده است که آمریکا در جنگ بیستساله افغانستان عملاً شکست را خود برگزیده بود. این گزارش بر پایه گفتوگوی خبرنگار کاترین پوتز با پاول دی. میلر، استاد روابط بینالملل و مقام پیشین شورای امنیت ملی امریکا، منتشر شده و نشان میدهد مأموریت امریکا از ابتدا ترکیبی از مبارزه با تروریسم و ملتسازی بود، اما در هیچ بخش غیر از عملیات نظامی علیه تروریستها موفقیتی حاصل نشد. میلر ساختار پیچیده بروکراسی و کجفهمی استراتژیک واشنگتن را عامل اصلی ناکامی میداند و تعبیر رایج «افغانستان، گورستان امپراتوریها» را بیشتر