خبرگزاری رویترز به نقل از مقامهای آمریکایی، گزارش داده است که با پسگیری پایگاه هوایی بگرام، بیش از ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در این پایگاه مستقر خواهند شد. رویترز، این رقم را مشابه حضور نیروهای ایالات متحده در سالهای پیش از خروج آمریکا در ۲۰۲۱ خوانده است. علاوه بر نیروهای انسانی، آمریکا قصد دارد سیستمهای دفاع هوایی پیشرفته از جمله احتمالاً سامانه «پاتریوت» را در این پایگاه مستقر سازد. منابع خبری تاکید کردهاند که بازسازی و تجهیز بگرام هزینههای هنگفتی به دنبال خواهد داشت. از سوی دیگر، تامین تدارکات و تجهیزات در کشوری که موقعیت جغرافیایی آن نیمهخصمانه