رسانههای ازبکستان گزارش دادهاند که نیروهای مرزی این کشور به شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان پیشنهاد کرده هاند تا از پهپاد برای نظارت بر مرزهای مشترک با افغانستان استفاده کنند. این پیشنهاد در بازدید شوکت میرضیایف از پایگاه آموزشی نیروهای وزارت دفاع ازبکستان در «ترمذ» منطقه در تاریخ 22 حوت، به او ارائه شده است. در این بازدید از منطقه سرخان دریا نیروهای مرزی ازبکستان بر اهمیت استفاده از پهپاد برای نظارت از مرزهای این کشور تاکید کردهاند. همچنان در این دیدار رئیس جمهور ازبکستان درباره توانایی نیروهای این کشور در استفاده گسترده از پهپاد نیز گفتگو کرده است.