منصور احمد خان، سفیر سابق پاکستان در افغانستان، افشا کرد که همزمان با سفر جنرال فیض حمید، رییس وقت آیاسآی، رییس سازمان استخبارات آمریکا نیز به کابل آمده بود. این سفر که قرار بود محرمانه باقی بماند، ناگهان در لابی هتل سرینا با خبرنگاران بینالمللی مواجه شد و توجه رسانهها را جلب کرد. این دیپلمات افزود که حضور مقامهای استخباراتی دیگر کشورها نیز در کابل به دلیل نگرانی جامعه جهانی از تحولات افغانستان بود. در آن زمان، پنجشیر هنوز سقوط نکرده بود و آینده کشور در هالهای از ابهام قرار داشت؛ مردم و جهان منتظر روشن شدن مسیر سیاسی