سرکوب، فرونشاندن با استفاده از قدرت و زور را میگویند. متوقف ساختن یک تفکر، برداشت و یا حرکت، با استفاده از زور و قوهي دولتی (بحث مشروعیت مطرح باشد)، را سرکوب سیاسی میگویند. اما چنانچه طالب، مشروعیت سیاسی ندارد و بنیان مشروعیت خود را میخواهد بر قدرت استوار گرداند، در این مبحث، فقط میتوان گفت که خاموشساختن، فرونشاندن و نابود کردن با استفاده از زور، تنها تعریفی است که بر آنها صدق میکند. در سرکوب کردن، ویژگیهای است که آنرا از بقیهی موارد مشابه مانند مهار کردن، تطمیع کردن و غیره متفاوت میسازد. این ویژگیها شامل، قدرت، زور، اجبار،