دونالد ترامپ، رییسجمهور منتخب امریکا، به حماس هشدار داد که باید گروگانهای اسرائیلی و امریکایی را تا ۲۰ جنوری ۲۰۲۵ آزاد کند. ترامپ روز دوشنبه، ۱۲ قوس، در پیامی حماس را تهدید کرد که اگر گروگانها تا تاریخ تعیین شده آزاد نشوند، جهنمی واقعی در خاورمیانه برپا خواهد شد. ترامپ هشدار داد که «گروگانگیرها ضربهای خواهند خورد که در تاریخ ایالات متحده بیسابقه است.» رییسجمهور منتخب امریکا، در تروث سوشال، شبکه اجتماعی خود نوشت: «همه درباره گروگانهاییکه در خاورمیانه به شکلی خشونتآمیز، غیرانسانی و برخلاف اراده جهان نگه داشته شدهاند صحبت میکنند، اما همه فقط حرف میزنند و