عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در راس هیئتی عازم کابل شد. این اولین سفر یک مقام بلند پایه ایرانی پس از سقوط جمهوریت به کابل است. آنچه پیداست اینکه اولین سفر وزیر خارجه ایران در دوره طالبان ابعاد و اهداف مختلف را دنبال می کند که چند نکته را می شود مورد تامل قرار داد. این را در سه سال گذشته شاهد بوده ایم که ایران پس از سلطه مجدد طالبان در کشور، بر تشکیل دولت فراگیر متشکل از اقوام و گروه های سیاسی دیگر تاکید کرده است؛ تاکیدی که به معنای به رسمیت شناختن