با ورود «ت.البان» به کابل در سال ۱۴۰۰ رسانههای افغانستان با شدیدترین سرکوبها، مانند دوره نخست حاکمیت این گروه در دهه ۹۰، مواجه شدند. ت.البان بلافاصله پس از تصرف کابل، قوانین جدیدی را برای رسانهها، وضع و شکنجه و بازداشت روزنامهنگاران را آغاز کردند. کارکنان رسانهها دچار سردرگمی شده و شماری از افراد سرشناس که برای رسانههای غربی کار میکردند، توانستند به هر طریقی از افغانستان خارج شوند. برخی دیگر در کشور ماندند و امیدوار بودند که کار خود را طبق روال عادی ادامه دهند. اما فشار گروه ت.البان سبب شد که بسیاری از رسانه های مستقل فعالیت شان