ذبیحالله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، از ادامه تماسهای مستقیم این گروه با آمریکا خبر داد و گفت که در این دیدارها، از واشینگتن خواسته شده تا طالبان را به رسمیت بشناسد. سخنگوی طالبان، همچنان گفتهاست که این گروه خواستار واگذاری سفارت افغانستان در آمریکا به نمایندگان خود شدهاند، اما تاکنون پاسخ مثبتی از سوی آمریکا دریافت نکردهاند. مجاهد تأکید کرد که مردم افغانستان «حق خود را میخواهند» و این مطالبه را پیگیری خواهند کرد. او گفت که هیئتهای طالبان در سفرهای خارجی، از جمله به قطر، با مقامهای آمریکایی دیدار میکنند و ارتباطات دو طرف ادامه دارد. با