د طالبانو له خوا د “امر بالمعروف” په نوي تصویب شوي قانون کې، دښځې له مخ څخه نیولی ترغږ پورې ټول عورت ګنل شوی دی
او د دې ډلې استازو ته دنده سپارل شوې چې له دې قانون څخه د سرغړونې له ښځو سره جدي چلند وکړي.
د ښځو د مخ او غږ عورت ګنلنه په اسلام کې دی او نه په حنفي مذهب کې. د حنفي فقهې په کتابونو کې راغلي چې د ښځې مخ عورت نه ګنل کیږي
. د ښځو د غږ په اړه هم باید وویل شي چې د احادیثو په کتابونو کې له حضرت عایشه رضی
الله عنها څخه زرګونه حدیثونه نقل شوي دي. د دې حدیثو ډېر راویان هم نارینه
وو. مطلب دا چې حضرت عائشې رضي الله عنها له هغو سړو سره خبرې کولې چې له هغې څخه روایت کوي.
نو موږ په ډاډه زړه ویلای شو چې دا سخت قانون په اسلام کې نه دی، بلکې د ښځو په اړه د طالبانو او د هغوی د ځینو باوري فقهاوو په جنسي او شهوتي لید له نظره ریښې لري .
د اسلامي تمدن په تاریخ کې د ښځو د انساني مقام په اړه د ځینو فقهاوو او فقهاوو تر منځ سخت اختلافونه رامنځته شوي دي.
له بده مرغه، ځینې فقهاوو د ښځو په اړه ډیر جنسی او زړه راښکونکی نظر درلود، او د دې دلیل لپاره، دوی د خپلو بحثونو ډیری برخه په ټولنه کې د سترعورت، حجاب، او په ټولنه کې د ښځو نشتوالی پوښلو اړتیا باندې متمرکزه کړه، او د “سد ذرایع” په نوم د یوې اصولو پراساس، دوی د واحد جنسی ټولنې او د ښځو لپاره د کور توقیف اړتیا باندې فتوا خپره کړه.
د دې فقهاوو اثار له بحثونو او فتواوو ډک دي چې د ښځو په اړه د جنسیت او حسي نظر په کلکه منعکس کوي. خو له بلې خوا فقهاوو (د ځینو په استثناء) د قرآن له اخلاقي لارښوونو الهام اخیستی، چې د ښځې او نارینه د برابرۍ پر اصولو خبرې کوي، د ښځو د شهواني او زړه راښکونکی لید پر وړاندې یې اعتراض کړی او هڅه کړیچې د دوی په اړه انساني لید ته وده ورکړي.
د تصوف او عرفان په نومونو کې د رابعه عدویه د نوم شتون او هغه کیسې چې هغې ته د نورو په پرتله لوړ او لوړ مقام بیانوي، ټول د ښځو په اړه د انساني لید د ودې لپاره د صوفیانو هڅې څرګندوي.
د بېلګې په توګه د تصوف په کتابونو کې د رابعه عدویه په اړه د حسن بصري له قوله راغلي چې: ما ټوله ورځ او شپه له ربیعې سره تېره کړه او د لارې او حقیقت په اړه مو په ګډه خبرې وکړې. په دې موده کې هېڅکله زما په ذهن کې دا خبره را نه شوه چې زه یو سړی یم او هغه ښځه او په پای کې چې ما هغې ته وکتل، نو ، ما ځان په روحانی ډول افلاس وموند ، مګر هغه د روحانی فضیلت له نظره په بشپړ ډول مخلصه وه. ”
هغه څوک چې د اسلام او مسلمانانو سره خواخوږی لري، د نن ورځې په دوره کې، د دې پرځای چې د ښځو په وړاندې د ځینې فقهی دشهواني لید ته وده ورکړی، باید د مسلمانو عرفانیانو انسانی نظر ملاتړ وکړی. نن د بشری حقونو، د ښځو د حقونو او د ښځو د خوځښتونو دوره ده. که چیرې په نننۍ زمانه کې، د ښځو په اړه د عرفانی نظر پرځای، چې په قران کې د نارینه او ښځینه تر منځ د مساواتو په اصل کې ریښې لري، تاسو د اسلام په نوم د ځینو بنسټیزوافراطي فقهي جریانونو فکتور کړئ، تاسو به اسلام او مسلمانان بدنام کړئ.
له بده مرغه، لکه څنګه چې لیدل کیږي، طالبان د دې پرځای چې د اسلامي دودونو او د اسلامي تمدن په خزانه کې له دې آزادو لارښوونو څخه الهام واخلي، د سخت دریځو فقهاوو او تکفیري حرکتونو لخوا وړاندې شوي نظریات ډیر مني. دا له اسلام او مسلمانانو سره ستر خیانت دی.