یک مقام سازمان ملل پس از بازدید از بیمارستانی که در تقلا برای مداوای مجروحان است، به رسانه ها گفت که هیچ وقفه‌ای در حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه صورت نگرفته و از شدت این حملات کاسته نشده است.

جما کانل از آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد به بی‌بی‌سی گفت که آنچه روز دوشنبه در بیمارستان الاقصی در مرکز غزه دیده، یک «کشتار مطلق» بوده است.

او گفت بسیاری از کسانی که به‌شدت مجروح شده‌اند، نمی‌توانند مداوا شوند زیرا بیمارستان «مملو» از مجروحان و بیماران است.

نخست وزیر اسرائیل پیشتر گفته بود که جنگ علیه حماس را دوباره تشدید خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو گفت که صبح روز دوشنبه از غزه بازدید کرده است و عملیات نظامی اسرائیل در آنجا «رو به پایان نیست».

اظهارات او چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که رژیم اسرائیل باید از شدت حملات خود بکاهد.

تام وایت، مدیر آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی(آنروا)، به رسانه ها  گفت که در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار نفر در مرکز غزه هستند که دستور تخلیه از ارتش رژیم اسرائیل دریافت کرده‌اند.

خانم کانل هم در گفتگو با رسانه ها گفت که وضعیت در بیمارستان الاقصی بسیار دشوار است. او گفت مجروحان زیادی در آنجا بودند که «جراحات بسیار شدید داشتند اما نمی‌توانستند مداوا شوند، زیرا افراد زیادی جلوتر از آنها در انتظار درمان و عمل جراحی بودند و بیمارستان کاملاً مملو از بیماران و مجروحان بود.»

او در اشاره به حمله گزارش شده به اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز غزه گفت: «بعضی از کسانی که در بیمارستان دیدم افرادی بودند که در حمله دیروز [یکشنبه] مورد اصابت قرار گرفتند.»

اداره بهداشت حماس می‌گوید دست کم ۷۰ نفر در حمله رژیم اسرائیل کشته شدند.

ارتش رژیم اسرائیل گفته که «گزارش‌هایی از یک حادثه در اردوگاه مغازی» دریافت کرده بود. در ادامه این بیانیه آمده است: «با وجود چالش‌های ناشی از عملیات تروریست‌های حماس در مناطق غیرنظامی غزه، ارتش رژیم اسرائیل به قوانین بین‌المللی از جمله برداشتن گام‌های ممکن برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان متعهد است».

به گفته منابع فلسطینی از زمان حمله رژیم اسرائیل به غزه بیش از ۲۰ هزار نفر کشته شده‌اند و بیشتر آنها زن و کودک بوده‌اند

خانم کانل همچنین گفت که در حین بازدید از الاقصی شاهد «حملات هوایی تازه‌ای به مناطق اطراف بیمارستان بود و در نتیجه مجروحان بیشتری به این بیمارستان آورده شد.»

او گفت: «بسیار غم‌انگیز بود که پسر ۹ ساله‌ای را دیدم که به‌شدت از ناحیه سر زخمی شده بود و بعد جان باخت.»

«وقتی می‌گویم امروز دوباره مناطق دیگری از سوی رژیم اسرائیل هدف حمله قرار گرفتند که در نتیجه زخمی‌ها و کشته‌های بیشتری به این بیمارستان آورده شدند، منظورم حمله رژیم اسرائیل به برخی از مناطقی بود که به مردم گفته شده بود از آنجا بروند. بنابراین باز هم به حرف‌هایی برمی‌گردم که فکر می‌کنم از گفتن آن بسیار خسته شده‌ام: یعنی هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و حتی زمانی که به مردم در حال فرار گفته می‌شود مکان‌هایی را تخلیه کنند، باز هم در امان نیستند.»

جنگ در ۷ اکتبر پس از آن آغاز شد که یک حمله مرگبار به رهبری حماس به جوامع داخل رژیم اسرائیل شد که در نتیجه هزار و ۲۰۰ نفر که عمدتا غیرنظامی بودند، کشته شدند و حدود ۲۴۰ نفر هم به گروگان گرفته شدند.

رؤیم اسرائیل می‌گوید ۱۳۲ نفر از آنها هنوز آزاد نشده‌اند.

سازمان بهداشت غزه که توسط حماس اداره می‌شود، روز دوشنبه اعلام کرد که از آن زمان تاکنون حدود ۲۰ هزار و ۶۷۴ فلسطینی در بمباران‌های رژیم اسرائیل کشته شده‌اند. بیشتر کشته شدگان کودکان و زنان هستند.

رسانه‌های رژیم اسرائیلی و عربی می‌گویند مصر طرحی را برای آتش بس میان دو طرف پیشنهاد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این طرح شامل آزادی تدریجی همه گروگان‌های رژیم اسرائیلی و تعداد نامشخصی از اسرای فلسطینی است که در زندان‌های رژیم اسرائیل نگهداری می‌شوند. بنابر این طرح آزادی این افراد باید ظرف یک ماه و نیم صورت گیرد و با تعلیق تهاجم رژیم اسرائیل به غزه به پایان رسد.

بر اساس قرارداد آتش‌بس موقت قبلی که به میانجی‌گری قطر صورت گرفت، ده‌ها گروگان در غزه در ازای آزادی تعدادی از فلسطینی‌هاآزاد شدند.

تاکنون هم رژیم اسرائیل و هم حماس در برابر درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس مقاومت کرده‌اند.