روایت
هر ګړې د کابل په وخت : ۵:۵۱ ق٫ظ
ننې نیټه : ۰۴-۰۹-۱۴۰۳
تاریخ : ۰۴-۰۹-۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱

دتاوتریخوالی تیوریسن؛ دفقهې چاغښت او داخلاقو ډنګروالی

پایگاه خبری تحلیلی روایت : پرون ما په پنجشیر کې د طالبانو د ملا امام شیخ یحیی عنابي د وینا یوه ویډیو ولیده چې د طالبانو د استخباراتو له خوا د زرمینه پریانی د خلاصون ملاتړ یې وکړ او ویې ویل چې باید د دغې نجلۍ بربنډ بدن په پنجشیر کې ښکاره کړی وای. د کابل کوڅې  هغه پر طالبانو نیوکه وکړه چې داسې کار نه کوي.څو ورځې وړاندې، په افغانستان کې د ښځو د لاریونونو یوې فعالې زرمینه پریانی ادعا وکړه چې طالبانو هغه په زندان کې لوڅه کړې ده.

پرون ما په پنجشیر کې د طالبانو د ملا امام شیخ یحیی عنابي د وینا یوه ویډیو ولیده چې د طالبانو د استخباراتو له خوا د زرمینه پریانی د خلاصون ملاتړ یې وکړ او ویې ویل چې باید د دغې نجلۍ بربنډ بدن په پنجشیر کې ښکاره کړی وای. د کابل کوڅې  هغه پر طالبانو نیوکه وکړه چې داسې کار نه کوي.

څو ورځې وړاندې، په افغانستان کې د ښځو د لاریونونو یوې فعالې زرمینه پریانی ادعا وکړه چې طالبانو هغه په زندان کې لوڅه کړې ده.

له زرمینه پریانی سره د دغه ابتدايي او ظالمانه چلند په تاییدولو کې د شیخ عنابي خبرې په ټولنیزو شبکو کې له ګڼو غندنې او غبرګونونو سره مخ شوې دي.  له همدې امله ډېرو هغه ته بی ادبه او بد اخلاقه ملا بللې ده

 

له دې څخه چې تیر شو، هغه څه چې ځنډول کیدی شي د تاوتریخوالی په تیوری کولو او په افغانستان کې د بربریت او وحشیانه چلند په عادی کولو کې د داسې شیخانو او ملایانو رول دی.

په افغانستان کې د طالبانو له راتګ سره له بده مرغه د طالبانو په زندانونو کې ډېرې ښځې ذلیل شوې او ډېر ځوانان په بېلابېلو لقبونو ووژل شول.

 

د یو انسان وژل او بې عزته کول ډېر سخت کار دی.  ډیرې رواني او احساساتي خنډونه شتون لري چې انسان ته اجازه نه ورکوي چې یو څوک ووژني.

 

 

په بل عبارت، انسانان انسانی کرامت لري. په انسانی کرامت باور د اخلاقی هویت او انسانی چلند یوه سرچینه ده. تر هغه چې موږ بل کس انسان وګڼو، موږ نشو کولی هغه شکنجه کړو یا په بې رحمۍ سره ووژنو. له همدې امله ، د دې لپاره چې د هغه سره غیر انسانی چلند وکړو ، اوانسانیت مړ کړو.

د قربانیانو د غیر انساني کولو یوه لاره لیبل کول، سپکاوی او لعنت کول دي.  تاسو باید بل لوري ته بې عزته ووایاست، هغه ته غدار ووایاست، هغه ته بهرنی اجیر ووایئ او حتی سپکې ټوکې وکړئ، ترڅو هغه ووژنئ.  په شلمه پیړۍ کې د قتل عام تجربه ښیي چې هر قتل عام د قرباني له سپکاوي سره پیل شوی.  د ارجنټاین شکنجه کونکو خپل قربانیان دې ته اړ کړل چې ووایی زما مور فاحشه ده … یا په نازي جرمني کې دوی یهودیان د کیک او کاکروچ سره پرتله کوي.

په ننني افغانستان کې لومړی دمظلومانو انسانیت مړ کوي او بیا په زندان کې ذلیل  او له زندانه بهر وژل کېږي.

 

هغه ملایان او شیخان چې په افغانستان کې قربانیان بې رحمه کوي د طالبانو ملاتړ کوي.  د جوماتونو له منبر څخه د طالبانو مخالفان او د هېواد د آزادۍ غوښتونکې ښځې “فحشاء” بولي او د وژلو، پرې کولو، سر پرې کولو او په لسګونو نورو وحشتونو او وحشتونو فتوا ورکوي.

 

د دې فتواګانو او ویناوو رول دا دی چې دا د وژنې او جنایت پروسه اسانه کوي او طالب جنګیالیو ته دا جرئت ورکوي چې د قربانیانو د دین او اخلاقو او حتی د قربانیانو انساني کرامت ته له پام پرته د قربانیانو شکنجه وکړي.

دا ملایان په حقیقت کې د دیوبندی دینی مدرسو کې د فقهې د ودې او د اخلاقو د کمزورې کولو محصول دی.

په داسې حال کې چې د اسلام مبارک دين پر اخلاقو ډېر ټينګار کړی او د اسلام پېغمبر (ص) فرمايلي دي چې د هغه يوه دنده د اخلاقو بشپړول او د اخلاقي لارښوونو خپرول دي، خو نن ورځ زموږ په ديني مدرسو کې د اخلاقو په نوم کوم مضمون نه  ویل کیږي.

اسلامي اخلاق تر ډېره د تصوف او صوفیانو په اثارو کې لیدل کېږي، نه د فقهې په کتابونو کې.  د نن ورځې مکتبونه د سلفیت تر اغیزې لاندې دي او د صوفیانو او فقهاوو د اثارو په اړه ښه نظر نه لري.

0 0 votes
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
Notify of
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x